DOCUMENT

Arbeidsovereenkomst voor handelsvertegenwoordigers

Duur van de vragenlijst {{model.product.durationInMinutes}} min.
Laatste update: {{model.product.creationDate}}
Auteur(s) :
Beschikbare talen : FR / NL / EN / Language_ Id

Naargelang de aard van de uit te voeren arbeid kunnen verschillende soorten arbeidsovereenkomsten worden onderscheiden.

Als de arbeidsprestaties die de werknemer zal leveren eruit bestaan cliënteel op te sporen en te bezoeken met het oog op het onderhandelen over of het sluiten van zaken (verzekeringen uitgezonderd) voor rekening en in naam van een (of meer) opdrachtgever(s), dient er een arbeidsovereenkomst voor handelsvertegenwoordigers te worden afgesloten.

Met het oog op rechtszekerheid moet voor die overeenkomst een geschrift worden opgesteld:

  • in overeenstemming met de taalvoorschriften

  • en uiterlijk op het ogenblik dat de handelsvertegenwoordiger in dienst treedt.

Dit document is een model, waarvan het correcte gebruik essentieel is. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het verkeerd gebruik ervan. Laat u daarom goed adviseren hoe u dit document kan vervolledigen en implementeren. Wenst u daarvoor een beroep te doen op de expertise van Partena Professional? Neem dan rechtstreeks contact op met onze juristen via legalpartners@partena.be of via 02/549.30.20 (NL) – 02/549.30.10 (FR). Hun tussenkomst maakt in de regel een gefactureerde dienstverlening uit (€35 voor de eerste 20 minuten; nadien op basis van offerte). Buiten de kantooruren (8-17u) kan u uw vraag stellen via het contactformulier.